Site-urile de
socializare au cu scopul aparut, după
cum le este şi denumirea, de a socializa, adica de a face conexiune între
oamenii din diferite colţuri ale lumii, dar nu numai.
![]() |
virtualbusinesslifestyle.com |
Din experienţă proprie,
generaţia de astăzi cunoaşte mulţimea de oportunităţi pe care le oferă aceste
site-uri: comunicare mai rapidă, interactivă, oferă posibiliatea de a cunoaşte
şi de discuta în timp real, mult mai ieftin, cu noi oameni.
Anume varietatea de
posibilităţi au transformat aceste site-uri într-o adevărată industrie,
atragătoare fiind mai ales putinţa de a transmite o informaţie oarecare:
reclamă, videoclipuri, muzică la foarte mulţi utilizatori deodată, feedback-ul
fiind unul imediat.
Pe acest teritoriu
care se mai numeşte social media s-au aclimatizat
foarte bine şi jurnaliştii de la instuţiile media profesioniste profitînd şi aceştea
de toate posibilitaţile sus-numite. Cu toate acestea este un dar , anume acela că media profesionistă
obligatoriu trebuie să fie mult mai atentă pe acest spaţiu virtual, ea nu este
un simplu utilizator care postează ceva, informaţia trebuie sa fie verificată
şi veridică fiindcă, cum am spus ea circulă foarte repede, deci impactul este
mult mai mare, şi prin aceasta se poate transmite şi multă
informaţie mediocră care duce în eroare utilizatorii.
Pentru jurnaliştii
profesionişti, social media este un imens izvor de informaţie, sigur ea nu este
în forma ei produs finit, prelucrarea ţine de competenţele oamenilor de presă.
Site-urile de socializare sunt utilizate zilnic de milioane de oameni, deci, ne
dăm seama, că în felul acesta probabilitatea ca mesajul să ajungă la destinaţie
este mult mai mare, plus la aceasta informaţia de mîina a doua, care nu este
publicată, din varii consideramente, în ziar sau transmisă la televizor poate foarte uşor să fie postată aici.
![]() |
webpresence.tv |
Este
clar lucru că mass-media va profita întodeauna de noile posibilitaţi atâta timp
cît va fi un mod de a-şi atinge scopurile.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu